Parents and families of students in the Las Cruces Public School district are invited to a question and answer webinar hosted by LCPS Superintendent Dr. Karen Trujillo. The 90-minute session will be offered in English and Spanish and will address parents’ questions and concerns as students and staff prepare for back to school in an all-remote setting. 

Public Town Hall Webinar for Parents

July 22, 2020

During a meeting of the Board of Education last week, Trujillo made the decision to suspend plans for a hybrid return to school in favor of going back in the “red” model, which allows educators to teach remotely. In the red model, grab-and-go meals are provided from select locations and through bus delivery to rural LCPS populations. Coronavirus testing metrics were a catalyst of that decision, along with concerns from teachers, staff and members of the boarwho expressed concern over safety. 

LCPS will be working in the coming weeks to schedule technology checkouts for students who need a device to complete their work through Canvas, the learning management system used for sharing information in a virtual classroom and turning in workSchool officially begins on Aug. 12. 

The first webinar will be hosted from 5:30 to 7 p.m. on Wednesday, July 22. A Spanish version will be hosted on Thursday, July 23, also from 5:30 to 7 p.m. The webinar will feature a brief presentation from Trujillo, followed by a moderated question and answer session.

To access the webinar, click on www.livestream.com/lcpstv. Families must register for a Vimeo account to ask questions in the chat feature of the livestream. Questions can be sent ahead of time to returnplan@lcps.net

***

-Kelly Jameson, Public Information Officer, 575-527-5811, kjameson@lcps.net

Se invita a los padres a un seminario web de preguntas y respuestas con la Superintendente de LCPS

Los padres y las familias de los estudiantes en el distrito de las Escuelas Públicas de Las Cruces están invitados a un seminario web de preguntas y respuestas organizado por la Superintendente de LCPS, Dra. Karen Trujillo. La sesión de 90 minutos se ofrecerá en inglés y español y abordará las preguntas e inquietudes de los padres de la preparación de los estudiantes y el personal para regresar a la escuela en un entorno totalmente a distancia.

Webinar público del ayuntamiento para padres

22 de julio de 2020

Durante una reunión de la Mesa Directiva de Educación la semana pasada, Trujillo tomó la decisión de suspender los planes para un regreso a clase híbrido a la escuela y en su lugar regresar a clase utilizando un modelo “rojo”, que permite a los educadores enseñar a distancia. En el modelo rojo, se proporcionarán comidas para llevar desde lugares seleccionados y por medio de los autobuses a las poblaciones rurales de LCPS. Los números que arrojaron las pruebas de coronavirus fueron un catalizador de esa decisión, además de inquietudes de los maestros, el personal y los miembros de la mesa directiva quienes expresaron su preocupación por la seguridad.

LCPS trabajará en las próximas semanas para programar el préstamo de dispositivos tecnológicos a los estudiantes que los necesiten para realizar su trabajo a través de Canvas, el sistema de gestión del aprendizaje utilizado para compartir información en un salón de clase virtual y para entregar los trabajos. El inicio oficial de clases es el 12 de agosto.

El primer seminario web se llevará a cabo de 5:30 a 7 p.m. el miércoles 22 de julio. La versión en español será el jueves 23 de julio, también de 5:30 a 7 p.m. El seminario web contará con una breve presentación de Trujillo, seguida de una sesión moderada de preguntas y respuestas.

Para acceder al seminario web, haga clic en www.livestream.com/lcpstv. Las familias deben registrarse y obtener una cuenta de Vimeo para hacer preguntas en la función de chat de la transmisión en vivo. Las preguntas se pueden enviar con anticipación a returnplan@lcps.net.

***

-Translated by: Translation & Interpretation Department, Las Cruces Public Schools, tico@lcps.net, Direct line: 575-468-8279