Thursday afternoon, Las Cruces Public Schools received approval from the New Mexico Public Education Department that allows students to participate in NMAA-sanctioned events under the plan the district developed given the requirements from NMPED and the guidance of the LCPS Board of Education.  

Last week, the LCPS Board of Education authorized district leadership to increase student opportunities for face-to-face instruction starting Feb. 22. A description of plans for all elementary, middle and high schools will be presented at the next regular meeting of the Board on Tuesday, Feb. 16.  

Under guidance from the New Mexico Department of Health and the NMPED, students have been practicing in pods during remote instruction. Until Thursday, it was unclear whether students would be eligible to participate in NMAA sports and activities. The new high school plan developed by the district administration and high school principals was presented to NMPED and approved.  

Wednesday, Doña Ana County’s status was upgraded from red to yellow under the DOH’s Red to Green framework for COVID-19 infection rates.  

The LCPS Board of Education’s meeting on Tuesday, Feb. 16 will start at 4 p.m. and can be viewed at www.lcps.tv.   

 *** 

-Kelly Jameson, Public Information Officer,  kjameson@lcps.net

NMPED aprueba la participación de estudiantes en eventos autorizados por la NMAA

El jueves por la tarde, las Escuelas Públicas de Las Cruces recibieron la aprobación del Departamento de Educación Pública de Nuevo México que permite a los estudiantes participar en eventos autorizados por la NMAA bajo el plan que el distrito desarrolló teniendo en cuenta los requisitos del NMPED y los lineamientos de la Mesa Directiva de Educación de LCPS.

La semana pasada, la Mesa Directiva de Educación de LCPS autorizó a los líderes del distrito a aumentar las oportunidades de enseñanza frente a frente para los estudiantes a partir del 22 de febrero. Una descripción de los planes para todas las escuelas primarias, secundarias y preparatorias se presentará en la próxima reunión ordinaria de la Mesa Directiva el martes 16 de febrero.

Bajo la dirección del Departamento de Salud de Nuevo México y del NMPED, los estudiantes han estado practicando en grupos pequeños durante la enseñanza a distancia. Hasta el jueves, no estaba claro si los estudiantes serían elegibles para participar en deportes y actividades de la NMAA. El nuevo plan para las escuelas preparatorias desarrollado por la administración del distrito y los directores de las escuelas preparatorias fue presentado al NMPED y aprobado.

El miércoles, el estatus del condado de Doña Ana pasó de rojo a amarillo, bajo el esquema de rojo a verde de acuerdo con los porcentajes de infección de COVID-19 del DOH.

La reunión de la Mesa Directiva de Educación de LCPS empezará a las 4:00 p.m. del martes 16 de febrero y se podrá ver en www.lcps.tv.   

 *** 

-LCPS Bilingual Translation/Interpretation department, tico@lcps.net 575-468-8279