LCPS wants your input on budget priorities: Take the public budget survey today!

Survey, available in English and Spanish, is open through Jan. 12, 2024

Las Cruces Public Schools invites parents, students, staff and the Las Cruces community to provide feedback on budget priorities through its annual budget survey, open now through Jan. 12, 2024.

Take the Public Budget Survey

The survey went live following Wednesday night's Budget Town Hall meeting, where attendees were given an overview of the budget process and a timeline for when a final budget will be presented for approval by the LCPS Board of Education.

Part of that process was an information-gathering session led by the Budget Survey Committee, a group that included administrators, teachers, parents and community members. The committee was tasked with finalizing the survey, which gathers additional public input on spending priorities in the district.

There will be additional Budget Town Hall meetings in the first quarter of 2024. According to the LCPS Finance Department, the meetings will update the public on the results of the survey and provide details on any adjustments to the budget before presenting a draft to the Board of Education for approval. Those meetings are scheduled for March 12, May 8 and May 21, 2024. All meetings will be held in the boardroom at the Dr. Karen M. Trujillo Administration Complex at 5:30 p.m.

The LCPS Community Budget Survey, available in English and Spanish, can be accessed here and closes Jan. 12.


La encuesta, disponible en inglés y español, está abierta hasta el 12 de enero de 2024

Las Escuelas Públicas de Las Cruces invita a los padres, estudiantes, personal y a la comunidad de Las Cruces a proporcionar comentarios sobre las prioridades presupuestarias a través de la encuesta anual de presupuesto, que está abierta desde ahora hasta el 12 de enero de 2024.

La encuesta se puso en marcha después de la reunión pública del miércoles por la noche en la que los participantes recibieron una visión general del proceso presupuestario y un cronograma de cuándo se presentará un presupuesto final para su aprobación por parte de la Mesa Directiva de Educación de LCPS.

Como parte de ese proceso, el Comité de Encuesta Presupuestaria, un grupo que incluye a administradores, maestros, padres y miembros de la comunidad, dirigió una sesión de recopilación de información. Al comité se le asignó la tarea de finalizar la encuesta, que obtiene información pública adicional sobre las prioridades de gasto en el distrito.

Se celebrarán reuniones públicas adicionales en el primer trimestre de 2024. De acuerdo con el Departamento de Finanzas de LCPS, las reuniones actualizarán al público sobre los resultados de la encuesta y proporcionarán detalles sobre cualquier ajuste al presupuesto antes de presentar un borrador a la Mesa Directiva de Educación para su aprobación. Esas reuniones están programadas para el 12 de marzo, el 8 de mayo y el 21 de mayo de 2024. Todas las reuniones se llevarán a cabo en la sala de juntas del Complejo Administrativo Dra. Karen M. Trujillo a las 5:30 p.m.

La encuesta comunitaria de presupuesto, disponible en inglés y español, se puede acceder aquí y está abierta hasta el 12 de enero de 2024.

***